چگونه بدون سرمایه ثروتمند شویم

چگونه بدون سرمایه ثروتمند شویم

راه های پولدار شدن که باید بدانید

اغلب افراد دوست دارند ثروتمند شوند، مثلا دوست دارند که در قرعه کشی بانک یا لاتاری برنده بشوند، یا در نیازمندیها دنبال راه های یک شبه پولدار شدن هستند. آمارهای گوگل در سالهای اخیر، نشان میدهد مردم دنیا به پولدار شدن اهمیت ویژه ای می دهند. بسیاری از افراد دنبال مشاغل پردرآمد هستند و دوست دارند راز پولدار شدن افراد ثروتمند را بدانند. برخی دوست دارند یک کارآفرین ثروتمند و شناخته شده باشند، برخی هم به دنبال پول کافی جهت خرید خانه و ماشین های زیبا هستند. اما خیلی ها نمی دانند فوت و فن پولدار شدن چیست.

ثروتمند کیست و ثروتمند بودن چیست

گروهی معتقد هستند که ثروتمند بودن یک حالت ذهنی است، یعنی شما می توانید ثروتمند باشید اما از لحاظ درآمدی فقیر باشید و بالعکس. گروهی دیگر، ثروتمند بودن را معادل با پول بیشتر داشتن تعریف میکنند و ثروتمند بودن را با میلیاردر بودن مترادف کنید. برخی میگویند ثروت می تواند ثروت روانشناختی باشد، این یک موفقیت بزرگ است که کسی بتواند بدون نگرانی از پول درآوردن زندگی کند. هر کس می تواند ثروتمند باشد اگر قادر باشد کارهایی که دوست دارد را انجام دهد

ممکن است شما ترجیح خودتان را از این که کدام تعریف ثروت برای شما مناسب تر است داشته باشید. اما در اینجا روش هایی برای ثروتمند شدن را بیان می کنیم که شما بتوانید با این روش ها به هر دو تعریف ثروت دستیابی پیدا کنید.

اگر میخواهید واقعا ثروتمند شوید، باید کارهای جسورانه، با برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام دهید.

روی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید و کسب و کاری راه اندازی کنید

هدف خود را برای انجام یک کار بهتر از دیگران قرار دهید. روی چگونگی انجام آن کار کنید، آن را یاد بگیرید، تمرین کنید، ارزیابی و اصلاح کنید و شروع به کار کنید. بسیاری از ورزشکاران بر روی مهارت های خود تمرکز کردند و میلیونر شدند چون مهارت های خود را بارها تکرار و بررسی  میکنند. پس اگر هر چیزی بلد هستید با تمرین و تکرار می توانید از آن در راه ثروتمند شدن استفاده نمایید.

این همان مفهوم سرآمد بودن در یک زمینه خاص است، وقتی در کاری بهترین باشید متوجه می شوید که فرصت های زیادی برای شما وجود دارد. برای اینکه در چیزی سرامد و متخصص شوید، بهتر شدن را متوقف نکنید. افراد موفق برای بهبود خودشان، زمان، هزینه و انرژی می گذارند.

ابتدا ببینید چه مهارتی را میخواهید پرورش دهید. سپس لیستی از برترین افراد جهان در آن زمینه را بررسی کنید. از اطلاعات بدست آمده، برای یافتن معیارها و پیگیری پیشرفت خود برای رسیدن به بهترین ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر نویسنده هستید، ده نویسنده ای را که بیشتر تحسین شده اند پیدا کنید. درباره ی این نویسندگان، کارهایی که برای رسیدن به موفقیت انجام داده اند را بیشتر بدانید و برخی از آن کارها را انجام دهید. با این روش، میتوانید سریع تر به رشد کار شخصی و اهداف خود برسید.

مدیریت پول و پس انداز

مدیریت پول چیست؟ همه می خواهند میلیونر شوند، اما این خواسته، چیزی نیست که بتوان در زمان کوتاه و به راحتی به آن رسید. اگر روزانه مقادیر کمی هم بتوانید پس انداز کنید بسیار مفید است. مقادیر بسیار کمی که در روزهای اولیه جمع میشوند، احتمالا برای شما نتیجه نداشته باشد، اما همین مقادیر، پایه های مالی برای شروع سرمایه گزاری محسوب می شود.

خلاق و نوآور باشید 

خلاق باشید و با نوآوری، بر روی خدمت رساندن به دیگران تمرکز کنید. فقط به فکر کسب درامد سریع نباشید. اگر به آنچه مردم احتیاج دارند و یا آنچه جامعه و محله شما را جایی بهتر برای زندگی کند فکر کنید، کار شما تاثیر بیشتری خواهد داشت و شما بهتر میتوانید در آینده محصول یا خدمت مورد نیاز روز را تولید کنید. وقتی شروع به خدمت و براورده کردن نیازهای بسیاری از افراد می کنید، تاثیر آن بیشتر میشود و درامد شما بیشتر میشود.

البته احتمالا این کار کمی چالش برانگیز است، اما در نظر بگیرید این کار را برای افرادی انجام میدهید که به کار و خدمات شما احتیاج دارند و با استقبال آنها، رشد خواهد کرد. در واقع بدون حمایت مردم هیچ کسب و کاری به رونق نخواهد رسید.

در یک استارت آپ استخدام شوید و کسب درآمد کنید

داشتن یک یا جند سهام از شرکت های تازه تاسیس میتواند سرمایه گذاری مناسبی برای شروع باشد. البته در نظر داشته باشید که فقط تعداد اندکی از شرکت های کوچک صاحب سودهای کلان می شود، بنابراین باید تحقیق کنید کدام ایده تجاری برای انجام کارهای خود موفق امیزتر می باشد. بسیاری از کارکنان اولیه گوگل، مایکروسافت و اپل بر این اساس میلیونر شدند.

سرمایه گذاری در ملک و صنعت ساختمان

خرید، توسعه و فروش ملک همیشه یکی از روش های مردم برای جمع آوری سرمایه به حساب می آید. البته این کار نیاز به سرمایه دارد، اما اگر سرمایه شما کم هست، میتوانید از وام های بانکی استفاده کنید یا در ساخت، بازسازی و نوسازی املاک با دوستانتان مشارکت کنید. اگر چه بازار املاک همواره در نوسان رکود و رونق قرار دارد، در دراز مدت این یک روش ثابت برای پولدار شدن و رسیدن به ثروت است.

سبد سهام برای سرمایه گذاری درست کنید

اگر بتوانید برای مدت طولانی در سهام سرمایه گزاری مداوم انجام دهید، یعنی با برنامه ریزی، هر ماه بخشی از درآمد خود را در سبد سهام خود سرمایه گذاری کنید، سهام را هوشمندانه انتخاب کنید و سود سهام را دوباره سرمایه گذاری کنید، میتوانید در بلندمدت به ثروت خوبی برسید. البته سهام می تواند به هر دو جهت پیش رود و بسیاری از سرمایه گزاران کوچک، سرمایه خود را با اشتباه در سرمایه گذاری از دست می دهند. اما اگر مطالعه دقیقی داشته باشید، با انتخاب و تصمیم درست، سود بسیار زیادی می توانید برای خود ایجاد کنید.

راه اندازی استارتاپ با سرمایه کم

در سال های اخیر تعداد زیادی از استارت آپ ها با بازگشتی چشم گیر موفقیت کسب کرده اند. اگر میتوانید با رویکردی جدید به گوشه ی خاصی از بازار راه پیدا کنید، و مشاغلی راه بیندازید که یک نیازی را برطرف کند، میتوانید ارزش کار خود را بالا ببرید.

به معنای واقعی می توان گفت برای برطرف کردن نیازهای مردم هر کاری میتوان انجام داد، مانند: تجارت در حوزه ی نظافت، تحویل غذا یا کالاها در محل، خدمات الکترونیکی و... ایجاد این مشاغل به سال ها تلاش و کار و تمرکز بسیار احتیاج دارد. همه ی کارآفرینان باید ریسک و استرس زیادی را تحمل کنند. اما اگر بتوانند از این استرس ها با موفقیت بیرون بیایند، پاداش های بالقوه زیادی در انتظار آن ها می باشد. این همان کاری است که افراد ثروتمند به طور جدی انجام داده اند.

اگر میخواهید ثروتمند تر شوید و زندگی بهتری داشته باشید، عادت های ساده ای برای خود و زندگیتان بسازید

انتخاب شغل مناسب و مورد علاقه

شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید، کاری را انجام دهید که دوست دارید. هیچ کس در چیزی که از آن متنفر است موفق نمی شود. شاید نیاز باشد از پایین شروع کنید و حتی از ابتدا شروع کنید. سعی کنید از مسیر رسیدن به اوج لذت ببرید. از طریق سطوح مختلف کاری تجربه کسب کنید. اگر در جایی مشغول به کار هستید و احساس میکنید چیزی به شما افزوده نمی شود و یا علاقه ای به آن ندارید، به دنبال شغلی جدید با فرصت های بیشتر در جایی دیگر باشید و از تغییر نترسید. قرار گرفتن در موقعیت های متفاوت از شما فردی قوی میسازد. در نظر بگیرید که ثروتمندان شرکت هایی را تاسیس کرده اند که در آن ها شما می توانید به رشد خود بیفزایید و همچنین ارتباط های موثر برقرار کنید و کم کم سرمایه خود را افزایش بدهید .

مدیریت هزینه های زندگی و کاهش دخل و خرج منزل

بزرگترین مشکل در راه ثروتمند شدن، هزینه های اضافی است. بسیاری از افراد بیشتر از درامد خود، هزینه ایجاد می کنند. به طور مداوم پیشرفت خود را در مسیر هزینه هایی که دارید بررسی کنید. برای هزینه های خود و بررسی دوره ای آن میتوانید از برنامه هایی همچون اکسل استفاده کنید و به اصلاح هزینه های خود بپردازید. شروع به کاهش هزینه های اضافه ی خود کنید، برای کاهش هزینه های خود هر کاری که لازم می باشد انجام دهید.

برنامه پس انداز پول

همیشه مبلغی را برای پس انداز خود تعیین وسعی کنید به آن عدد برسید. هر ماه 1% از ماه پیش بیشتر پس انداز کنید. شاید این عدد در ابتدا به نظر بسیار ناچیز باشد اما در دراز مدت به یک عادت خوب برای پس انداز تبدیل می شود. هزینه ها را بر اساس مهمترین هزینه های زندگی بگذارید و موارد اضافه را حذف کنید.

سرمایه کذاری با دانش و آگاهی

سرمایه گذاری بر خلاف تصور همگان امری بسیار عالمانه است و با درصد کمی می توان آن را به شانس ربط داد. هر موقع در خصوص سرمایه گذاری فکر میکنید حتما چندین بار بررسی کنید و با افراد با تجربه مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه و بیشترین سود را کسب کنید.

موارد مطرح شده برای رسیدن به ثروت بسیار کاربردی هساتد. البته در زندگی چیزهای بسیار ارزشمندتری از پول و ثروت مالی وجود دارد. مثلا چه کسی دوست دارد ثروتمند باشد، اما تنها باشد یا مورد مهر کسی نباشد؟ یا بیماری ای داشته باشد؟ با این حال اگر میتوانید زندگی متعادلی داشته باشید و در عین حال میخ.اهید ثروتمند شوید، چرا از این موقعیت چشم پوشی کنید. استفاده از روش های ذکر شده می تواند در بررسی و حل مشکلات مالی که دارید به شما کمک کند، و کم کم شما بتوانید به آرزوهایی که برای پولدار شدن و سبک زندگی خود دارید برسید.

https://www.lifehack.org

 

 

اشتراک این مطلب:

دیدگاه 11

  • بسیار عالی

    22 ارديبهشت, 1400 ساعت 18:02
  • بورس و سرمایه گذاری تو بورس که واقعا جسورانس... فقط دوج کوین بخرید با آقا ایلان ماسک

    27 ارديبهشت, 1400 ساعت 23:17
  • بهترین کار تو ایران کار خرید و فروش ملک و شغل ساختمانی هست. رونق کسب و کار صنعت ساختمانی، باعث ایجاد کار برای کارگر ها، شغل معماری و استخدام مهندس عمران و بسیاری از شغل ها و رونق مشاغل زیادی می شود. سامان هستم مشاور خرید و فروش ملک در منطقه ۲۲ تهران

    29 ارديبهشت, 1400 ساعت 23:19
  • سلام. بهترین کار سرمایه گذاری روی مهارت ها و نیازمندی های شغلی خودتان و آموزش مهارت های کسب و کار های امروزی است. با یادگیری مهارت های کار، میتوانید با ایجاد فروشگاه اینستاگرامی کسب درآمد اینترنتی خوبی داشته باشید

    21 ارديبهشت, 1400 ساعت 23:23
  • سبدگردان خوب برای بورس اگر میشناسید معرفی کنید. البته به جز کارگزاری مفید و آگاه و فارابی

    28 ارديبهشت, 1400 ساعت 01:45
  • سلام. بهترین کار سرمایه گذاری روی مهارت های خودتان و آموزش نیازهای کسب و کارهای امروزی است. مثلا تو سایت نی نی سایت و چطور و دیجیاتو و زومیت کلی نکته آموزشی هست که میتونین برای سرمایه گذاری روی خودتون و توسعه فردی ازشون استفاده کنید

    29 ارديبهشت, 1400 ساعت 23:57
  • دعا کنید برام یه شغل خوب پیدا کنم... تو نیازمندیهای همشهری و تو سایت دیوار و شیپور هم آگهی دادم، هنوز کاری پیدا نکردم. یک ساله بیکار شدم. تا دیپلم خوندم هر کاری یاشه انجام میدم.

    29 ارديبهشت, 1400 ساعت 00:23
  • خیلی خوب بود. من هم می‌خوام برگشتم به ایران، یک استارتاپ راه اندازی کنم و سعی کنم به همه جوان ها در ایران خدمت کنم و پولدار بشن. میخوام یک بازار کار انلاین حرفه ای بسازم، و فریلنسر ها رایگان آگهی ثبت کنند و پروژه های فریلنسری و دورکاری ثبت بشه.‌کار خانگی روتق بگیره، به نظرم نیازمندی شغلی و کار امروز استخدام و کاریابی و اشتغال و گرفتن پروژه آنلاین است. البته الان هم سایت های شغل یابی در ایران هست اما برای من استراتژی متفاوتی دارد... دو سال دیگه در ایران استارت میشه...

    27 خرداد, 1400 ساعت 22:26
  • من یکی از دوستام رفته تو سایت نی نی سایت استخدام شده... شغل راحت و کار خوب و پر درآمد.. من هم کار تولید محتوا و سئو انجام میدم تو سایت فریلنسری های معتبر، ولی سودی نداره... الان تو سایت های کاریابی، دنبال استخدام و کار تو سایت محتوایی یا سایت آگهی و تبلیغاتی هستن... دیگه از مفت کاری فریلنسری تو سایت های ایرانی خسته شدم...

    18 تير, 1400 ساعت 00:11
  • برای پولدار شدن بهتر از این روش ها بیکار نماندن و کار کردن زیاده!!! ما اگر با روش های گفته شده هم کار کنیم باید سخت کوش و کار زیادی کنیم. کسب و کار های زیادی وجود دارد که پتانسیل پیشرفت دارد اما نیروی کار پرتلاش به سختی برای انجام کارها پیدا می شود.

    29 تير, 1400 ساعت 19:23
  • باسلام. آیا شما راهکاری برای این موارد دارید : اینکه چگونه در خانه پولدار شوم و اینکه آیا شما میدانید چگونه از طریق اینترنت پولدار شویم؟ در سایت های کاریابی و آموزشی زیادی درباره این موضوعات بررسی کردم اما به ایده ای نرسیدم

    11 بهمن, 1400 ساعت 21:35

ارسال دیدگاه