بهترین شغل های پردرآمد 10 سال آینده ایران و جهان

بهترین شغل های پردرآمد 10 سال آینده ایران و جهان

معرفی شغل های جدید و پردرآمد

امروزه، با تغییر سبک زندگی و کسب و کارها، بسیاری از مشاغلی که قبلاً می دانستیم دگرگون شده و یا از بین رفته است. اکنون افراد زیادی در دنیا، درامد اینترنتی یا کسب و کار انلاین دارند و نیازهای شغلی همواره در حال تغییر است. بنابراین، مشاغل خاص و پردرامد نوظهور برای جبران نیازهای جدید بازار کار به وجود آمده است و افراد متخصص این مشاغل، درآمد زیاد و آینده مالی خوبی دارند. بنابراین،در اینجا شغل های آینده دار و مشاغل برتر جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بر اساس مطالعات لینکدین و مجمع جهانی اقتصاد، در دانشگاه تک میلانو ایتالیا، همواره تلاش میکنند که برای تعیین جهت بازار کار و شرکت ها، مشاغل آینده دار را بر اساس آنالیزهای حرفه ای شناسایی کنند. آنها به تازگی فهرست 5 کار جدید و پردرآمد در چهار سال گذشته را منتشر کردند. در ادامه این مشاغل را با هم بررسی خواهیم کرد.

شغل های مرتبط با هوش مصنوعی

استخدام در موقعیت های شغلی هوش مصنوعی و مرتبط با آن در چهار سال گذشته، 84 درصد رشد کرده است. بسیاری از شرکت ها، به تخصص های مختلفی از جمله مهندسی هوش مصنوعی و یادگیری دستگاه های الکترونیک و کامپیوتر نیاز دارند. امروزه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلفی مثل صنایع تولیدی، بازاریابی، پزشکی، اقتصاد، اتوماسیون فرآیندهای مختلف و… در حال پیشرفت است و افرادی که به این موضوع علاقه مند هستند، آینده شغلی خوبی در انتظارشان است.

از هوش مصنوعی برای القای رفتارهای انسانی به ماشین آلات استفاده می‌شود. این رشته زیر شاخه‌ای از علوم مرتبط با سیستم‌های کامپیوتری است که آن را قادر می‌سازد تا اعمال مختص انسان را برای ماشین‌ها شبیه سازی کند.  یک مهندس کارشناس هوش مصنوعی باید طرز کار کردن با زبان‌های برنامه نویسی را بلد باشد و مفاهیمی مثل انواع کلاس، ساختار داده و نرم افزار و تحلیل الگوریتم ها را به خوبی درک کند.

شغل مهندسی رباتیک

رباتیک یک صنعت در حال رشد است، بنابراین تقاضا برای مشاغل مهندسی رباتیک و ربات های مجازی طی چند سال آینده در حال افزایش است. یک مهندس رباتیک، برای ایجاد یک پدیده جدید نیاز دارد که با رشته های دیگر در ارتباط باشد و استعدادهای دیگری نیز داشته باشد. مثلا برای طراحی یک ربات جدید آشنایی با برنامه نویسی،  تنظیم الگوریتم، طراحی مدارهای الکتریکی و طراحی مکانیزم ضروری است.

مهندسی داده

علوم داده به مدت سه سال در فهرست مشاغل نوظهور قرار دارد و تقاضا برای این تخصص در سالهای آتی زیاد شده است. مهندس های، داده مسئولیت طراحی، ساخت، نگهداری، گسترش و غالباً زیرساخت‌های پشتیبانی کننده از خطوط داده را بر عهده دارند. همینطور، آن‌ها گاهی مسئول داده‌های دریافتی یا مدل داده و نحوه ذخیره شدن نهایی آن اطلاعات هستند. مهم‌ ترین مهارتهای مورد نیاز در مهندسی داده، توانایی طراحی و مدل سازی داده ها، اتوماسیون، استخراج داده‌ها و درک محصول میباشد.

برنامه نویس فول استک full stack

سرعت تغییر در فناوری باعث شده است که شغل های برنامه نویسی از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. از سال 2015 ، استخدام برای این موقعیت 35٪ در سال افزایش یافته است. برنامه نویس فول استاک، شغل و تخصص بسیار ارزشمندی است که امروزه در اکثر شرکت ها مورد نیاز است. در شرکت ها تبدیل شود. در دنیای طراحی و برنامه نویسی وب، افرادی هستند که هم طراحی ظاهری وب (فرانت اند) را انجام میدهند و هم به برنامه نویسی وب (بک اند) مسلط هستند. در واقع این افراد اشخاصی هستند که به تنهایی میتوانند یک پروژه‌ی تقریبا بزرگ را به پایان برسانند. به این افراد برنامه نویس full stack میگویند.

متخصص امنیت سایبری و امنیت شبکه

در سایه سرقت داده های محرمانه ، امنیت سایبری و امنیت شبکه در اولویت بخش ها و شرکت های مختلف قرار گرفته است. امروزه تقاضا برای متخصصان امنیت فناوری اطلاعات نسبت به سالهای گذشته بیش از 50٪ افزایش یافته است. مسئولیت برقراری امنیت در مراحل توسعه سیستم های نرم افزاری، شبکه ها، دیناسنترها و داده ها به عهده متخصص امنیت سایبری است. متخصص امنیت، به همراه تیم خود، حمله، نفوذ و تهدیدهای احتمالی را کنترل میکند.

پیشنهاد:اگر به دنبال رسیدن به اهداف کاری و درآمدی خود هستید پیشنهاد میشودمقاله چگونه ثروتمند بشویمرا مطالعه کنید

 

منبع:https://www.entrepreneur.com

اشتراک این مطلب:

دیدگاه 14

  • خیلی هم عالی

    22 ارديبهشت, 1400 ساعت 00:45
  • مهندس هوش مصنوعی و برنامه نویسی شغل های خوبن.. ولی برید بیت کوین بخرید، هم راحت تره هم سودش بیشتره...

    22 ارديبهشت, 1400 ساعت 00:30
  • استخدام و کسب و کار و شغل اینها تو ایران قایده ای نداره... من خودم متخصص امنیت شبکه در ایران هستم. اما شغل پولساز فقط دلالی...

    22 ارديبهشت, 1400 ساعت 02:15
  • استخدام دیگه مدرک نمیخواد.. پول و پارتی میخواد. پول هم دارن میرن تو کار ارز دیجیتال .

    26 ارديبهشت, 1400 ساعت 22:34
  • میشه درباره کارهایی که به هوش مصنوعی نیاز دارند بنویسید، این که تو ایران چه فرصت های شغلی برای مهندس هوش مصنوعی وجود داره. ممنونم

    27 ارديبهشت, 1400 ساعت 22:37
  • من دانشجوی رباتیک هستم. من هم چون شنیدم اینده خوبی داره وارد این گرایش شدم. اما ولی هنوز خیلی تو ایران استقبال شغلی نداره... اگر سایت یا نیازمندیها شغلی در این زمینه هست معرفی کنید

    28 ارديبهشت, 1400 ساعت 00:30
  • امنیت کار ایرانیان است و بس... فقط پریسا تبریز مدیر امنیت گوگل...

    23 ارديبهشت, 1400 ساعت 10:45
  • کاش یکم توضیح بیشتری میدادین. خیلی کلی نوشته شده، ممنون

    28 ارديبهشت, 1400 ساعت 22:50
  • برای برنامه نویس فول استاک شدن به چه مهارت هایی نیاز هست؟

    23 ارديبهشت, 1400 ساعت 22:59
  • سلام. ببخشید رشته مهندس داده تو دانشگاه های ایران هستش؟

    24 ارديبهشت, 1400 ساعت 02:15
  • به نظر این فقط در حوزه تکنولوژی هستش. شغل هایی مثل دیزاینر ها، طراحان مد و فشن، معماری و دکوراسیون و اینفلوئنسرها هم شاید بتونن تو این لیست قرار بگیرند.

    24 ارديبهشت, 1400 ساعت 23:10
  • به نظر من هم اینفلوئنسر ها آینده خوبی دارند... مثلا صدف بیوتی و همین جواد خواجوی و علی صبوری و مستر تستر اینها خوب رشد کردند. اینفلوئنسری خیلی هم دانش بالا نمیخواد...

    18 خرداد, 1400 ساعت 00:52
  • من میخوام یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنم، یک کار خانگی پر درآمد . شغل بی دردسر پولساز ... خودم طراحی لباس و خیاطی بلدم، کسی ایده ای داره بتونه کمکم کنه... مرسی از سایت پاکت

    18 خرداد, 1400 ساعت 00:55
  • شغل های پردرآمد در ایران کدام است و حقوق هرکدام از این شغل‌ها چقدر است؟ معرفی کردن مشاغل پرسود، راهنمای انتخاب شغل در ایران و یا مثلا شغل پر درآمد برای زنان. معرفی مشاغل پردرآمد مثل شغل های جراحی پلاستیک بینی و زیبایی، کار جراحی قلب، دندان پزشکی، مربیان فوتبال، بازیکنان فوتبال و والیبال، و آرایشگری و میکاپ آرتیست و بازیگری در فیلم و سریال ...، اما هر کسی برای شغل آینده خود معیار هایی را در نظر گرفته است. این ها که شما در این مطلب آورده اید، فقط شغل‌های پردرآمد مرتبط با فناوری در جهان است. مثلا در ایران، کار خانگی بسته بندی پاکت در منزل یکی از شغل‌های پرطرفدار برای مردم کشور ما است. این شغل نسبت به شغل های دیگر درآمد تقریبا خوبی داره و نیاز به تخصص زیاد هم ندارد. یا مثلا فروش محصولات تولید خانگی در سایت هایی مثل دیجی کالا و آمازون و ... کاش یک مطلب هم درباره انواع کار در منزل و شیوه های کسب درآمد از خانه و کسب و کار خانگی بنویسید.

    30 مرداد, 1400 ساعت 17:27

ارسال دیدگاه